الأحد، 19 مايو 2024 02:03 ص

لميس جابر تكشف لـ"برلمانى": استبعدونى من قائمة حب مصر عشان يجيبوا رجال أعمال

لميس جابر تكشف لـ"برلمانى": استبعدونى من قائمة حب مصر عشان يجيبوا رجال أعمال لميس جابر عضو مجلس النواب بالتعيين
السبت، 02 يناير 2016 09:27 م
كتب تامر إسماعيل
كشفت الدكتورة لميس جابر، عضو مجلس النواب بالتعيين، عن أن استبعادها من قائمة فى حب مصر خلال مراحل تشكيلها لم يزعجها، رغم أن قيادات القائمة وقتها هم من تواصلوا معها وطلبوا منها الانضمام للقائمة.

وأضافت لميس جابر - فى حوار خاص لـ"برلمانى"، اليوم السبت – قائلة: "أول حد كلمنى كان الدكتور كمال الجنزورى فى 2014، قلت له بلاش يا دكتور، قال لى ما انتى عاملة دوشة وبتشتمى الناس كلها، تعالى بقى اخدمى مصر، وبعدما تمّت إحالة الملف للواء سامح سيف اليزل، جلست معهم جلستين فقط، بس ما كنتش مبسوطة".

وتابعت عضو مجلس النواب المعيّنة من جانب الرئيس عبد الفتاح السيسى: "أنا بحب الصراعات، وبصراحة صحتى بتيجى عليها، بس أحب أبقى لوحدى، مش محسوبة على حد، والحمد لله، قرأت خبر خروجى من القائمة فى الجرائد، ففقعت زغرودة وقتها".

وعن الشخص الذى استبعدها من القائمة، قالت لميس جابر: "ما أعرفش، بس هما كانوا عايزين رجال أعمال يصرفوا على القايمة وقتها، بس أديها جات لى بالتعيين"، ونفت عضو البرلمان ما قاله السياسى الدكتور حازم عبد العظيم عن أن الأمن حضر الاجتماعات الأولى لقائمة فى حب مصر، مضيفة: "أنا ما شفتش الكلام ده خالص، وده كلام مش حقيقى على الإطلاق، وبصراحة ما جاتش على حازم عبد العظيم يعنى، ما الكل بيتكلم وبيدّعى".


print